Site Loader

Op zaterdag 27 april bruist Vianen weer tijdens Koningsdag. Ter ere van de verjaardag van ZKH Koning Willem Alexander heeft de Oranje Vereniging Vianen heeft hiervoor weer fantastisch programma voor iedereen georganiseerd.

Om 5 uur starten we met de bekende Reigermarkt. Iedereen die zijn of haar spullen wil verkopen is van harte welkom. Donateurs van de Oranjevereniging hebben gratis toegang, bent u geen donateur dan
betaald u eenmalig € 7,50. De toegang voor degene die zijn of haar spullen te koop wil aanbieden, is via de doorgang tussen de Jumbo supermarkt en het restaurant Ena tussen 5 uur en 7 uur ’s ochtends Vanaf 10.00 tot 15.00 uur zijn alle kinderen welkom op ons geweldige Kinderplein. Iedereen zal zich vermaken met bijvoorbeeld een draaimolen, schminken en natuurlijk ook de clown. Alles op het kinderplein wordt gratis aangeboden dankzij al onze donateurs en de bijdragen van diversen bedrijven.

Op het middden van de Voorstraat ter hoogte van de waterpomp staat een podium waar de muziekschool gedurende de dag diverse optredens verzorgd. Daarnaast kunt u genieten op de terrassen die daar omheen gebouwd staan. Bij het stadhuis vind u ons hoofdpodium, hier zal om 12 uur de Aubade plaats vinden. Tijdens de aubade zullen er optredens zijn van 4Dance Studio’s en 4Tune. Naast dit officiële deel zullen er op het
hoofdpodium ook optredens zijn van Rob Bergman en uiteraard niet te vergeten onze Koningsdag loterij. De eerste trekking is om 12.30 uur en de 2 e om 14.15 uur loten voor onze loterij kunt u kopen bij de stand voor de Rabobank, de kosten voor een lot bedragen € 0.50 cent. Natuurlijk maakt zo’n programma hongerig. Naast alle horeca die geopend is kan je ook genieten van diverse “foodkramen” waar van alles te krijgen is.
Nu maar hopen op goed weer, dan is Koningsdag helemaal voor ons geslaagd. Wij zien iedereen dan ook
graag in het centrum van Vianen.

Post Author: oranje