Verlichte Kersttrucks Vianen

Created with Sketch.

Verlichte Kersttrucks Vianen wegens succes verlengd

In de Corona-periode wilden wij als Oranjevereniging iets extra’s doen voor de inwoners van Vianen in 2021. Bestuurslid Ronald kwam met het idee van de Verlichte Kersttrucks Vianen.. Ruim 20 feestelijk verlichte vrachtwagens reden in het weekend na Sinterklaas door alle wijken van Vianen. Inwoners waren enthousiast. De prachtig versierde kersttrucks gaven mensen echt een kerstgevoel.  In 2022 organiseren wij opnieuw een tour met verlichte kersttrucks door Vianen en dit keer mogen wij er ook op de Voorstraat iets moois van maken.

Schaatsen op de Voorstraat

Vanaf donderdag 8 december tot en met zaterdag 10 december ligt er een kunstijs-schaatsbaan op het Noordelijke gedeelte van de Voorstraat. Op donderdag- en vrijdagochtend is de schaatsbaan alleen geopend voor leerlingen van groep 8 van alle scholen in Vianen. De ijsbaan is voor alle kinderen tot 16 jaar open op donderdag van 14.00 tot 17.00 uur, op vrijdag van 14.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 19.00 uur. Voor een kleine vergoeding mag uw kind komen schaatsen. De schaatsen worden ter plekke aangeboden en zitten bij de prijs inbegrepen. Het is niet mogelijk om op eigen schaatsen te komen vanwege bescherming van de kunstbaan.

Gezelligheid op de Voorstraat

Naast de kunstijs-schaatsbaan op de Voorstraat Noordzijde, zal heel de Voorstraat in kerstsfeer worden aangekleed. Op zaterdag 10 december is er een kerstmarkt en staat er een fotobooth om in een heuse arrenslee op de foto te gaan. Dansers van 4 Dance Studio’s zullen optreden voor het Gemeentehuis. Vanaf 15.00 uur staan er 30 verlichte trucks vanaf de Julianastraat tot aan de Grote Kerk opgesteld om te bekijken. Vanaf 17.00 uur gaan de verlichte trucks hun route rijden door alle wijken van Vianen. Kortom, er is van alles te beleven in het centrum van Vianen en wij zien jou daar graag